пʼятниця, 26 грудня 2014 р.

План роботи школи молодого вчителя іноземної мови


   
Ічнянський районний методичний кабінет





План роботи
школи  молодого вчителя
іноземної мови
на 2014- 2015 н.р.
                                                                        




                                                                                       

Керівник  :Мілютенко О.А. ,
                                                                                         методист РМК







                                                                  

                                                            Вступ
             Зміни в системі  освіти в Україні потребують відповідних змін у формуванні професійної майстерності кожного учасника навчального процесу.
            Сучасний учитель повинен досконало володіти методикою викладання, вміти планувати  свою практичну діяльність, враховуючи основні  вимоги до сучасного уроку.
      У рамках  школи молодого вчителя будуть проводитись заняття за трьома модулями, спрямовані на адаптацію  молодого педагога  в роботі, в системі  особистісно  зорієнтованого навчання, вивчення інструктивно - методичних матеріалів з питань  організації навчально – виховного процесу. У 2014-2015 н.р.  заняття буде проводитися  за 1 модулем, який включає три засідання.
     У плані – підготовка і проведення показових уроків  та  їх  обговорення, відвідування уроків  кращих вчителів  району,  що дозволяє широко ознайомитися  з методикою використання різноманітних методів і прийомів  навчання, структурою  уроків, формами  роботи на уроці.
Мета :
-         надання педагогам  методичної допомоги у розв’язанні  першочергових проблем , подоланні  труднощів, із  якими  зустрічається  молодий  вчитель;
-          підтримання їхньої творчої наснаги, бажання  плідно  працювати;
-          поглиблення наукового–теоретичної підготовки молодих учителів та методики викладання;
-         здійснення  заходів із поглиблення психолого - педагогічних знань, методології  навчання;
-         вивчення нормативних  та інструктивно - методичного матеріалу МО і  науки  України;
-         формувати професійні уміння і навички, які відповідають сьогоднішнім вимогам   педагогічної  науки  і практики;
-         підготувати молодих спеціалістів до засвоєння прийомів  і методів педагогічного дослідження  та ідей  і методів педагогічного досвіду;
-         забезпечення педагогічного керівництва самоосвітньою та науковою діяльністю молодих колег
Завдання:
     -  сприяти постійному творчому зростанню;
     -   формування педагогічної майстерності;
     -  допомога  у плануванні  та організації роботи з питань  модернізації  
         навчального процесу;
    -    впровадження передових методик, інноваційних технологій та ПД;
    -    правильний вибір форм , методів та  засобів  навчання.

Основні напрями роботи:
-         здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, методології навчання, вивчення директивних документів, документів Міністерства освіти і науки України;
-         вивчення теорії, практики та методики виховання, психології, етики, аналіз програмних документів з питань виховної роботи, формування у молодих вчителів посадових умінь і навичок;
-         поглиблення науково-теоретичної підготовки з предметів та методики його викладання, поповнення знань із суміжних дисциплін;
-         науково-методична робота з вивчення узагальненого педагогічного досвіду на шкільному та районному рівнях, визначення шляхів його творчого використання;
-          здійснення заходів з метою підвищення освітнього, науково-методичного та культурного рівня молодого педагога.

Основні форми навчально-методичної роботи:

-         відвідування уроків і позакласних заходів досвідчених вчителів;
-         індивідуальні консультації;
-         практичні заняття, на яких здійснюється моделювання та обговорення запропонованих моделей уроків, позаурочних заходів, виготовлення зразків дидактичних матеріалів;
-         співбесіда  зустрічі за круглим столом

У період між заняттями опрацювати:

1.     Пояснювальні записки до програм.
2.     Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземних мов.
3.     Рекомендації щодо викладання начальних предметів.
4.     Опрацювати журнал «Іноземні мови в навчальних закладах», газети «Англійська мова та література», «English».
5.     Ознайомлення з літературою, наявною у методичному кабінеті.
6.     Вивчення досвіду роботи учителів школи, району.
7.     Відвідування уроків, що проводяться учителями – майстрами з метою ознайомлення з педагогічними технологіями, які застосовуються у школі.
8.     Підготовка до здійснення самоаналізу уроку.
9.     Опанувати методику введення тематичного обліку знань.

               
            Слухачам школи молодого вчителя  першого року навчання
                                          (модуль 1- 2014-2015 н.р.):
-       ознайомитись з досвідом роботи учителів іноземної мови загальноосвітнього навчального закладу, де вони працюють;
-       матеріалами досвіду учителів, що занесений до районної картотеки ПД;

Слухачам школи молодого вчителя  другого року навчання
                                (модуль 2 – 2015-2016 н.р.):
-       навчитися робити аналіз та самоаналіз уроку;


Слухачам школи молодого вчителя  третього  року навчання
                                 (модуль 3 – 2016-2017 н.р.):
-       вміти робити самоаналіз уроку;
-       підготувати реферат на обрану тему;
-       дати показовий урок в рамках роботи школи молодого вчителя.


                               Завдання модуля 1:
-         ознайомлення молодого вчителя з вимогами до професії, його включення в самостійну професійну діяльність;
-         зіставлення рівня готовності до роботи з вимогами навчально-виховного процесу.

                               Завдання модуля 2:
-         процес подолання труднощів у навчальній діяльності;
-          початок  формування майстерності молодого вчителя.

                            Завдання модуля 3:
-         етап високої адаптованості, яка склалася як результат ефективної
     діяльності вчителя на попередньому етапі;
-         молодий вчитель характеризується високим рівнем самостійності,
    творчим підходом до навчальної діяльності.

                             Очікувані результати (психологічна готовність)

   Учитель повинен уміти:
-         проектувати, конструювати навчальний матеріал, моделювати
     навчальний процес, спрямовувати навчальну діяльність учнів на основі
     психологічних уявлень;
-         перетворювати наукову інформацію у навчальний матеріал, доступний
     розумінню учнів, пробуджувати інтерес до навчального предмета,
     розвивати творчу активність школярів;
-         спостерігати, сприймати психологічний стан дітей, визначати
     особливості стосунків у дитячому колективі, здійснювати моніторинг;
-         здійснювати емоційно-вольовий вплив на дітей, виявляючи стриманість, організованість, цілеспрямованість, стійкість, самостійність, ініціативність;
-         ставити завдання, інструктувати дітей, координувати їхню діяльність, співробітничати у навчальному процесі;
-         регулювати взаємини з дітьми, їхніми батьками, колегами, керівниками;
-         зовнішньо виражати емоції, мати мовні здібності, які полягають у правильній артикуляції, дикції, багатстві усної мови;
-         засвоювати і поповнювати знання, аналізувати, узагальнювати, порівнювати, визначати головне, логічно мислити, використовувати дедуктивні та індуктивні методи мислення;
-         вивчати особливості учнів, окремих груп, фактори впливу на хід навчально-виховного процесу;
-         брати участь у експериментальній, творчій роботі, аналізувати її результати, ступінь ефективності.


                             Очікувані результати (методична  готовність)
Учитель повинен уміти:
-         знати принципи перспективного та поточного планування навчально-виховного процесу в школі і брати посильну участь у плануванні роботи школи;
-         протягом навчального року планувати навчально-виховну роботу зі свого предмета;
-         розробляти поурочні плани, планувати позакласну роботу відповідно до плану роботи школи;
-         у навчальній роботі на уроках використовувати різноманітні методи, прийоми, форми і засоби навчання, які сприяють активізації пізнавальної діяльності учнів (бесіда, розповідь, керівництво самостійною роботою учнів, експеримент, демонстрації, використання комп’ютерної техніки, проектних робіт, навчального кіно, гри) та індивідуальної роботи з учнями;
-         брати участь в організації та проведенні курсів за вибором; надавати індивідуальну допомогу учням ;
-         володіти новітніми технологіями та ефективно використовувати їх у навчальному процесі;
-         проводити позакласну роботу урізних формах;
-         брати участь в оформленні навчальних кабінетів та в організації роботи учнів в них;
-         брати  активну участь в організації та проведенні загальношкільних заходів.




















Список
слухачів школи молодого вчителя іноземної мови


№з/п
Прізвище, ім.’я, по батькові
Назва ЗНЗ
Стаж роботи
Предмет
за фахом
1
Ситченко
 Катерина Володимирівна
Дружбинська ЗОШ І-ІІІ ст.
-
Географія, англ. м.

2
Біляч
Вікторія Володимирівна
Більмачівська ЗОШ І-ІІІ ст.
-
Навчається НДУ, 3-й курс
3
Кондратенко Анюта Анатоліївна
Івангородська ЗОШ  І-ІІІ ст.
-
анг.. мова, нім.. мова
4
Степашко Катерина Григорівна
Іваницька ЗОШ І-ІІІ ст.
-
Початкова освіта
5
Грищенко Наталія Миколаївна
Бакаївська ЗОШ І-ІІ ст.
-
Нім., англ..м.
6
Бірюкова Юлія Сергіївна
Сезьківська ЗОШ І ст.
-
Англ.. навчається
7.
Рахній Ольга Володимирівна
Парафіївська ЗОШ І-ІІІ ст.
1
Англ..
8.
Охріменко Ірина Юріївна
Ічнянська ЗОШ І-ІІІ ст. №3
1
Англ..
9
Дяконенко Аліна Ігорівна
Южненська ЗОШ І-ІІІ ст.
2
Англ..
                                                                      
Модуль 1

Заняття 1
Тема: Загальні засади організації навчання у школі. Організація навчального процесу з іноземної мови
Форма проведення: практичне заняття
Місце проведення: гімназія ім. Васильченка
Дата проведення:  10  листопада  2014 р.

ЗМІСТ МОДУЛЯ
1.     Календарно – тематичне планування матеріалу.
2.     Методика складання та написання поурочних планів.
     3.   Ведення шкільної документації.
ПРАКТИЧНА РОБОТА.
1.     Відвідування та аналіз уроків англійської   мови
                 Учитель: Галіч А.В.                                                
Мета відвідування: реалізація на уроці навчальної, розвивальної та виховної мети.

1.Ознайомлення із примірним календарним плануванням навчального матеріалу вчителя.                                             
2.     Ознайомлення із матеріальною базою кабінету іноземної мови  гімназії                                                  


Рекомендації
школи молодого вчителя
«Організація навчально-виховного процесу з іноземних мов»

1.     Опрацювати зміст загальнонавчальних умінь і навичок учнів
2.     Детально опрацювати вимоги до проведення якісного уроку іноземної мови.
3.     Шляхом самоосвіти опрацювати щомісячний журнал «Іноземні мови в навчальних закладах», газети «Англійська мова та література», «English».Опрацювати  одну із статтей щодо шляхів розвитку комунікативних вмінь та навичок учнів
4.     Опрацювати методичні рекомендації щодо обладнання кабінету іноземної мови та забезпечити їх дотримання.
5.      Постійно здійснювати  пошуки структури, яка б відповідала новим вимогам до уроку.
























                                               Заняття 2
Тема: Форми навчання школярів на уроках іноземної мови
Форма проведення: практичне заняття
Місце проведення: Ічнянська ЗОШ І-ІІІ ст. №4
Дата проведення: ___________________________

                                         ЗМІСТ МОДУЛЯ
1.     Різні типи уроків, структура їх проведення.
     2.  Визначення мети уроку, мотивація мети.
3.  Виховна функція уроку, виховна мета.
4. Аналіз і самоаналіз проведеного уроку.
5. Домашнє завдання, обсяг домашніх завдань, їх диференціація.
ПРАКТИЧНА РОБОТА.
1.     Відвідування та аналіз уроків англійської та німецької мов.
                                Учитель: Кириченко А.М.                       
Мета відвідування: спостереження за реалізацією мети уроку,
                                    диференціацією домашніх завдань.

2.     Вироблення алгоритму самоаналізу уроку.
3.     Спостереження за обладнанням навчального кабінету.
4.     Гра-тренінг «Камертон» (кожен учасник представляє свій варіант початку уроку).
 5. Ознайомлення з творчою лабораторією вчителя:
                  - зразки роздаткового та дидактичного матеріалу;
                  - етапи роботи над єдиною науково-методичною проблемою вчителя;

Рекомендації
школи молодого вчителя
«Форми навчання школярів на уроках іноземної мови»
1.     Практикувати проведення різних типів уроків. Особливу увагу звернути на нестандартні уроки: бінарні, віршовані (римовані) уроки, інтегровані, уроки-дискусії, уроки-дослідження, уроки-звіти, уроки-змагання, уроки-мандрівки, уроки-сюжетні замальовки.
2.     При підготовці до уроку визначити мету: навчальну, виховну та розвивальну. Уміти здійснювати самоаналіз мети.
3.     Виробити власний алгоритм самоаналізу уроку.
4.     Активно залучати учнів до дослідницької діяльності, оволодіти методикою її проведення.
5.     Спрямувати навчальний процес на формування ключових компетентностей учнів як нагальної вимоги сьогодення.
6.     Вміти прогнозувати розвиток учнів з урахуванням особистісних рис, вікових можливостей, обдарувань та талантів.
7.     Здійснювати особистісний підхід до навчання та виховання кожної дитини на основі співробітництва.
                З точки зору оптимізації навчально-виховного процесу школа молодого вчителя рекомендує самоаналіз уроку  здійснювати за такими схемами:
Схема 1
1.       Які види змісту освіти передбачені навчальним планом уроку?
2.       Чи відповідали методи і прийоми навчання видам змісту і на­вчальному матеріалу?
3.   Рівні знань учнів перед уроком.
4.   Якого рівня знань досягнуто в результаті уроку?
5.       Ступінь усвідомлення знань учнями.
6. Доцільність використання наочності технічних засобів навчання.
7.   Чи був на уроці необхідний емоційний клімат?
8.  Чи була па уроці внутрішня логічна єдність?  Як реалізована виховна мета уроку?
Схема 2
1. Мета уроку. Зв'язок навчання, розвитку, виховання, самореалізації.
2. Місце уроку в системі, розділі, курсі, зв'язок з попереднім ма­теріалом.
3.   Специфіка й тип уроку.
4   Ступінь складності для дітей навчального матеріалу.
5.   Чи раціонально поділений час між етапами уроку?
6.    Логічність переходів.
7.    Методи, прийоми, обґрунтування.
8.    Форми навчання (вивчення нового матеріалу).
9.    Характеристика можливостей учнів. Що враховано при прове­денні уроку?   ;
10.Яким чином була забезпечена працездатність учнів?
11.Формування ключових комретентностей.
12.Використання джерел.
13.Інтеграційні зв'язки,
14.Як здійснювався контроль? Чи був він коректним?
15.Як використовувалися технічні засоби навчання?
16.Чи була створена атмосфера доброзичливості та взаєморозуміння?
17.Чи існував план виходу із непередбачуваних ситуацій?
18.У чому полягали досягнення уроку?
19.Чи вдалося повністю реалізувати мету?
20.Що не вдалося і чому?
Схема З
1.    Тема, тип та форма уроку.
2.    Методико-дидактичне забезпечення.
3.    Місце уроку в темі, розділі, курсі. Як він пов'язаний з поперед­німи уроками?
4.    Складність теми порівняно з іншими, можливі утруднення при засвоєнні.
5.    Навчальні (розвивальні, виховні) цілі уроку та завдання, які планувалося вирішити.
6.    На розвиток яких ключових компетентностей спрямовувався урок?
7.    Урахування особливостей дитячого колективу.
8.    Доцільність вибору структури, типу уроку, раціонального роз­поділу часу.
9.    Обґрунтування вибору змісту, форм і методів.
10.Умови, створені на уроці (навчально-методичні, психологічні).
11.Міжпредметні зв'язки.
12.Організація навчальної взаємодії: поєднання форм, методів, прийомів і засобів, використаних па уроці.
13.Як створювалася мотивація навчання?
14.Яким чином забезпечувалася цілеспрямована розумова діяль­ність учнів?
15.Завантаженість учнів па уроці, уникнення перевантаженості.
16. Ефективність  організації самостійної роботи,  використання елементів.
17.Контакт учителя та учнів, організація зворотного зв'язку. До­цільність використання наочності, ІКТ
18.Організація контролю за якістю навчальних досягнень.
19.Активність учнів на різних етапах уроку: робота під час різних видів діяльності. Дисципліна, ставлення до предмета, вчителя, культура мовлення.
20.Виховний аспект уроку: зв'язок із соціумом, громадянськість, загальна культура, формування світогляду учнів.
21.Дотримання вчителем індивідуалізації та диференціації на­вчання учнів.
22.Допущені відхилення від плану уроку, їх причини і наслідки.
23.Оцінка результативності уроку, зіставлення з очікуваними ре­зультатами. Характеристика найбільш вдалих елементів уроку.
24.Як планувалося виходити з непередбачуваних ситуацій? Резер­ви уроку.
25.Висновки.
Схема 4
1.       Чи відповідає мій урок програмі?
2.   Чи правильно я визначила й розв'язала на уроці навчальні, ви­ховні і розвивальні завдання?
3.       Чи оптимально було визначено зміст уроку, чи відповідає він завданням?
4.   Що було основним, найсуттєвішим на уроці? Чи зумів я акцеп­тувати увагу учнів па його вивченні?
5.       Чи вдало визначена структура уроку? Чи була організована на уро­ці робота з формування основних умінь, навичок, інтересів учнів? Як здійснювались внутріпредметний і міжпредметний зв'язки?
6.   Які методи і засоби навчання були використані па уроці? Чи бу­ли вдалими вибір і поєднання?
7. Які форми навчання (масові, групові, індивідуальні) домінува­ли на уроці? Чи були вдалими їх вибір і поєднання?
8.   Чи об'єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання учнів?
9. Чи правильно здійснювався на уроці інструктаж, визначалися обсяг і складність домашнього завдання? Чи було воно дифе­ренційованим?
10.  Що було зайвим у моїй діяльності і в діях учнів?

                                    


Заняття 3
Тема: Організація навчально-виховного процесу з іноземних мов
Форма проведення: обмін досвідом
Місце проведення: Парафіївська ЗОШ І-ІІІ ст.
Дата проведення: _______________________________
                                          ЗМІСТ МОДУЛЯ

1.     Критерії оцінювання навчальних досягнень за 12-ти бальною системою оцінювання.
2.     Вимоги до перевірки зошитів, словників.
3.     Дисципліна на уроці. Засоби підтримки дисципліни.
4.     Поточний та тематичний облік навчальних досягнень.
         5.  Методична підготовка та проведення підсумкових уроків.
ПРАКТИЧНА РОБОТА
1.     Відвідування та аналіз уроку англійської  мови.
                           Учитель: Мороз Н.О.
                                                     
МЕТА ВІДВІДУВАННЯ: спостереження за оцінюванням рівня навченості учнів.
1.     Огляд виставки учнівських зошитів.
2.     Методичний практикум. Робота в малих групах по підбору методів і прийомів , що використовуються на сучасному  уроці.
3.     Вироблення рекомендацій.    
                                  РЕКОМЕНДАЦІЇ
школи молодого вчителя
«Організація навчально-виховного процесу з іноземних мов»

1.     Опрацювати методичні рекомендації МО і науки щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземних мов.
2.     Дотримуватись вищезазначених рекомендацій щодо ведення та перевірки зошитів та словників.
3.     Забезпечити на уроці такий режим праці, який би зацікавив учнів, спонукав до роботи, підтримував належну дисципліну.
4.     Організувати поточний та тематичний облік знань учнів. До кожної тематичної роботи визначити обсяг завдань та досконало знати розумові можливості учнів для забезпечення правильного оцінювання їх досягнень.
5.     Активно залучати учнів до дослідницької діяльності, оволодіти методикою її проведення.
6.     Спрямувати навчальний процес на формування ключових компетентностей учнів як нагальної вимоги сьогодення.
7.     Вміти прогнозувати розвиток учнів з урахуванням особистісних рис, вікових можливостей, обдарувань та талантів.
8.     Здійснювати особистісний підхід до навчання та виховання кожної дитини на основі співробітництва.


Немає коментарів:

Дописати коментар