четвер, 4 грудня 2014 р.

Навчання аудіюванню та усного мовлення на уроках іноземної мови за допомогою веб-технологій

 Ічнянський районний методичний кабінет



Навчання аудіюванню та усного мовлення
 на уроках іноземної мови
 за допомогою веб-технологій



    
http://smages.com/blog/wp-content/uploads/web-tehnologii2-580x362.jpg






2014
                                                                                 


  У даному посібнику розглядаються питання інтенсифікації процесу навчання  іноземної мови, а саме навчання усного мовлення та аудіювання з використанням веб-технологій. Пропонуються методичні рекомендації щодо їх практичного використання на уроках  англійської мови у 8-11 класах. Особлива увага приділяється  організації роботи з блогами. 


На допомогу вчителям іноземної мови ї мови


З досвіду роботи
членів творчої групи вчителів іноземної мови
Керівник групи - Кириченко А.М. -вч. Ічнянської ЗОШ І-ІІІ ст. №4
 Гребенюк Т.М. –вч. Гужівської ЗОШ І-ІІІ ст.
 Долінська Л.В. –вч. Іваницької  ЗОШ І-ІІІ ст.
 Гайдук Ю.М. – вч. Ічнянської  ЗОШ І-ІІІ ст. №3
 Поспєлова Н.В. –вч.  гімназії  ім.Васильченка

Друкується за рішенням ради методичного кабінету
(протокол  №_6_   від «_30_» квітня  2014 року)

Відповідальний за випуск: Пеліхова Т.В., завідувач Ічнянським РМК

Зміст
  1. Вступ………………………………………….4
  2. Навчальні Інтернет-ресурси…………………5
  3. Що таке блог………………………………….17
  4. Приклади використання блогу у навчальній діяльності …………………………………… 21
  5. Урок з використанням You Tube……………37
  6. Інтернет-джерела, література……………….41


























Вступ
Основне призначення іноземної мови як предметної галузі шкільного навчання - сприяти в оволодінні учнями уміннями і навичками спілкування в усній і писемній формах відповідно до мотивів, цілей і соціальних норм мовленнєвої поведінки у типових сферах і ситуаціях. Одним з ефективних способів підвищення мотивації навчання іноземної мови - використання інтернет-технологій. Адже на сьогоднішній день веб-технології встигли проникнути у навчальний процес.  
     Перевага  введення Інтернет-технологій у процес навчання іноземної мови у наш час не викликає сумніву і не вимагає додаткових доказів. Вже видано немало робіт , в яких розкривається позитивний вплив різних форм Інтернет-комунікації (електронної пошти, чату, форумів тощо) на формування іншомовної комунікативної компетенції учнів.  
    Тому  на сучасному етапі навчання іноземної мови, коли використовуються нові інтернет-технології, виникає гостра потреба у розробці нових навчальних веб-технологій,  направлених на комплексне формування  та розвиток аспектів іншомовної комунікативної компетенції у всій її різноманітності (мовної, граматичної, соціокультурної,  компенсаторної, навчально-пізнавальної).
   Особлива увага звертається на  на віртуальне спілкування, яке здійснюється завдяки Skype, різноманітним соціальним мережам та блогам. 


Навчальні Інтернет-ресурси
     В англомовній літературі виділяються п'ять видів навчальних Інтернет-ресурсів: хотлист (hotlist), трежа хант (treasure hunt), сабджект семпла (subject sampler), мультимедіа скрепбук (multimedia scrapbook), і вебквест (webquest). Ми цілеспрямовано використовували транслітерації при перекладі цих термінів на українську мову, тому що, по-перше, саме за допомогою транслітерації в українську  мову ввійшли всі інші комп'ютерні терміни (наприклад, ноутбук, мультимедіа, чат, блог, сайт і т.ін.), по-друге, використання транслітерації допоможе запобігти  понятійної плутанини при роботі з закордонними методичними
матеріалами. Розкриємо структуру та методичний зміст кожного з п'яти видів навчальних Інтернет-ресурсів.
     Хотлист (англ. hotlist – список по темі) – являє собою список Інтернет - сайтів (з текстовим матеріалом) з досліджуваної теми. Його досить просто створити і він може бути корисний у процесі навчання. Хотлист не вимагає часу на пошук необхідної інформації. Все, що потрібно - це лише ввести ключове слово в пошукову систему Інтернету і ви отримаєте потрібний хотлист.
Наприклад: Тема: «Christmas traditions in the USA»
Хотлист:
http://www.crewsnest.vispa.com/journeyusa.htm
http://www.christmasintheusa.com/
http://www.allthingschristmas.com/traditions/christmas-usa.php
     Мультимедиа скрепбук (англ. multimedia scrapbook - мультимедійний чорновик) – являє собою своєрідну колекцію мультимедійних ресурсів. На відміну від хотлиста, в скрепбуці містяться посилання не тільки на текстові сайти, але і на фотографії, аудіофайли та відеокліпи, графічну інформацію і дуже популярні сьогодні анімаційні віртуальні тури. Всі файли скрепбука можуть бути легко викачані учнями і використані в якості інформаційного та ілюстративного матеріалу при вивченні певної теми.
Наприклад: Тема: «Christmas traditions in the USA»
Сайти мультимедіа скрепбука:
Текстові файли:
http://www.crewsnest.vispa.com/journeyusa.htm
http://www.christmasintheusa.com/
http://www.allthingschristmas.com/traditions/christmas-usa.php
Аудіопрограми:
http://www.voanews.com/mediaassets/specialenglish/2007_12/Audio/mp3/se-whitechristmas.
mp3 (White Christmas: One of the Best Loved Holiday Songs)
http://www.voanews.com/mediaassets/specialenglish/2006_12/Audio/mp3/se-mosaic-
22dec06.mp3 (Not Celebrating Christmas, Hanukkah or Kwanzaa? Try Festivus)
http://www.voanews.com/mediaassets/specialenglish/2006_12/Audio/mp3/se-tia-christmastraditions.
mp3 (Christmas in America: Music and Traditions of a Merry Season)
Картинки:
http://www.amazing-christmas-ideas.com/candy-christmas-tree.html (Christmas tree decorations)
http://radio.weblogs.com/0104723/My%20Pictures/Christmas%20Stockings%20hung%20wi
th%20care.jpg (Christmas stockings)
http://www.painetworks.com/pages/ec/ec0134.html (fireplace decorations on Christmas)
http://family.webshots.com/photo/1055454583010148117JeJYXR (Christmas house decorations)
     Трежа Хант (англ. treasure hunt - полювання за скарбами ) - у багато- чому нагадує хотлист і скрепбук . Він містить посилання на різні сайти з досліджуваної теми . Єдина відмінність полягає в тому , що кожна з посилань містить питання щодо змісту сайту . За допомогою цих питань вчитель спрямовує пошукову діяльність учнів. Наприкінці Треж ханта учням може бути задане одне більш загальне питання на цілісне розуміння теми (фактичного матеріалу). Розгорнута  відповідь на нього буде включати відповіді на попередні більш детальні питання по кожному із сайтів.
Наприклад: Hunt for US Geography
Introduction
    For this class you will need to learn about the Geographical Background of the United States: geographical position, relief, rivers and lakes, mineral resources, climate and weather. The Web allows you to discover way more than you may have ever thought possible and is a great complement to the materials found in the library. Below is a list of questions about the topic of the seminar. Surf the links on this page to find answers to the questions
Questions
1) Where is the USA located? What countries does the USA border on? Where are three
main mountain ranges located? What are the main rivers in the USA? Where is a region of five great lakes? Name all of the lakes.
2) What climatic zones can be found in the USA?
3) How does the US relief affect the climate in the country?
4) Where is coal, oil, natural gas deposited? What other mineral resources are in the USA?
5) What are the most and least populous areas in the USA?
The Internet Resources
http://en.wikipedia.org/wiki/USA#Geography (US Geography)
http://www.southtravels.com/america/usa/weather.html (Climate)
http://www.cdc.noaa.gov/USclimate/states.fast.html (Climate Map)
http://www.geology.enr.state.nc.us/Mineral%20resources/mineralresources.html (Mineral Resources)
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:USA-2000-population-density.gif (Population Density)
The Big Question
     Now that you have learned all this information about Geographical background of the United States, try to explain the reasons of the different population density in various parts of the US. Support your argument
     Сабджект семпла (англ. subject sampler) – стоїть на наступній щаблі складності в порівнянні з Треж Хантом . Тут також є посилання на текстові та мультимедійні матеріали мережі Інтернет (фотографії , аудіо - та відеокліпи , графічна інформація). Після вивчення кожного аспекту теми учням необхідно відповісти на поставлені питання . Однак, на відміну від трежа ханта , за допомогою якого відбувається вивчення фактичного матеріалу , сабджект семпла направлений на обговорення соціально загострених і дискусійних тем.Учням необхідно не просто ознайомитися з матеріалом , але й виразити й аргументувати власну думку з досліджуваного дискусійного питання.
Наприклад:
Тема: Formation of the United States of America (1776–1789)
Resources:
http://en.wikipedia.org/wiki/American_Revolution (American Revolution for Independence)
http://www.americanrevolution.com/ (American Revolution)
http://www.foundingfathers.info/ (Founding Fathers)
Questions:
1. What events led to proclamation by the US its independence from the British Crown?
2. Who were Founding Fathers and why are they called that way?
3. Some historians call American Revolution a coup. Do you agree or disagree with this
point of view? Support your argument
     При груповій роботі необхідно буде розбити одну тему на декілька аспектів. Після обговорення свого аспекту в групі учні можуть представити результати свого обговорення всьому класу.
     Вебквест (англ. webquest – Інтернет-проект) – найскладніший тип навчальних Інтернет -ресурсів. Вебквест - це сценарій організації проектної діяльності учнів з будь-якої теми з використанням ресурсів Інтернету. Він включає в себе всі компоненти чотирьох указаних вище матеріалів і передбачає проведення проекту за участю всіх учнів. Один із сценаріїв організації проектної діяльності
учнів з використанням Інтернет- ресурсів може мати таку структуру. Спочатку весь клас знайомиться з загальними відомостями по досліджуваній темі , тим самим занурюється в проблему майбутнього проекту . Потім учні діляться на групи, і кожній групі дістається один певний аспект теми для вивчення і обговорення в групі. Вчителю необхідно підібрати ресурси мережі Інтернет для кожної
групи відповідно з досліджуваним аспектом теми . Після вивчення, обговорення і повного розуміння конкретної проблеми в кожній первинній групі учні перегруповуються так , щоб у знову освічених групах було по одному представнику з кожної первинної групи. У процесі обговорення всі учні дізнаються один від
одного всі аспекти обговорюваної проблеми. При такому обговоренні учні повинні висловлювати свою власну думку, робити висновки, прогнозувати подальший можливий хід дії ( якщо це прийом - Лемо ) . У ході вирішення вебквеста через вивчення матеріалу і його обговорення учні  повинні відповісти на одне загальне питання дискусійного характеру . Як приклад пропонуємо вебквест, присвячений  ЗМІ в США . Тут при роботі з даним вебквестом клас розбивається  на групи тільки один раз і через загальну дискусію представляє все. Усі  групи зна -йомляться з різними аспектами досліджуваної теми .
 Наприклад: Тема:Mass Media in the US
Introduction
     This webquest is devoted to Mass Media in the USA. The media in the United States of America consist of several different types of communications media: television, radio, newspapers, magazines, and Internet-based Web sites. In this course you will be able to learn about the leading TV channels, newspapers, radio station and so on.
Task
     What types of Mass media are in the Unites States? To answer this question you will need to work in small groups and complete tasks and assignments designed by your instructor.
Process
     For the seminar on Mass media in the US the whole class will be divided into several groups. Each group will get one aspect of the US Mass Media. Your task will include the following:
A. PRE-CLASS PREPARATION:
– study Web-based materials using links suggested;
– do additional Internet search for information on the target issue, if necessary;
– answer the questions;
– (equally) divide the material between all team members for presentation in class for the members of other groups;
– prepare your presentations (reports).
B. IN-CLASS ACTIVITY:
– report to the whole class what you have learned on the topic for your group activity.
Phase 1 – Background Information.
For this seminar I decided to break the mass media of the United States into four parts. Each group will need to study only one part and inform the whole class about its major features and subjects.
Phase 2 – Roles. You will be working in teams. It will be up to you to divide roles in each team. For efficiency, there should be a team leader, who will organize the work and divide the issues within each topic to make sure everything is covered and there is no overlap.
     However, all team members are responsible for presenting information in class, regardless their role in pre-class preparation process.
Group 1: Television in the United States:
http://en.wikipedia.org/wiki/Television_in_the_United_States
http://www.museum.tv/archives/etv/A/htmlA/americanbroa/americanbroa.htm
http://www.fcc.gov/Bureaus/Mass_Media/Factsheets/factvchip.html
QUESTIONS:
1. What are three major networks in the United States?
2. What is the role of public television in the United States?
3. What is FCC?
4. How was the development of the American television influenced by ABC?
Group 2: Radio in the United States:
http://en.wikipedia.org/wiki/Radio_in_the_United_States
http://www.psu.edu/dept/inart10_110/inart10/radio.html
http://en.wikipedia.org/wiki/FM_broadcasting_in_the_USA
QUESTIONS:
1. How many national radio networks did the United States have by 1928?
2. What were the four divisions of radio content?
3. How can you characterize the modern radio broadcasting companies?
4. Who invented the stereo FM radio?
Group 3: Newspapers in the United States:
http://en.wikipedia.org/wiki/Newspapers_in_the_United_States
http://www.theworldpress.com/press/unitedstatesofamericapress.htm
http://www.usatoday.com/
http://www.nytimes.com/
QUESTIONS:
1. What are the major newspapers in the USA?
2. What types of newspapers are in the USA?
3. What is the aim of local newspapers?
4. What is the primary source of newspaper revenue?
5. What makes The New York Times one of the largest newspapers?
6. What makes The USA Today one of the most popular newspapers in the US?
Group 4: Magazines in the United States:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_States_magazines
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:American_political_magazines
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:African_American_magazines
QUESTIONS:
1. What is the United States magazine industry?
2. What are three leading weekly news magazines?
3. What Afro-American magazines can you name? What is their audience and purpose?
Phase 3 – Reaching Consensus.
     The most difficult problem is to decide whether the mass media effects badly or not on young generation. The question of ranking the mass media as one of the source of getting knowledge is one of them.
     Work in your groups. Discuss the following questions and be ready to participate in the whole class discussion.
How does the mass media in the US effect children and the way they perceive reality? Why is it disputed?
Can the mass media give knowledge? Give your examples.
Can you give the examples of negative influence of the mass media in the USA?
You may need to do independent Internet search, if necessary.
Conclusion.
     Now that you have learned about the mass media of the USA, what seemed the most interesting for you? What topic would you choose for additional in-depth study for a course paper in American Country Studies? Why?
     Цілком очевидно, що кожен із п'яти видів навчальних Інтернет- ресурсів випливає з попереднього, поступово ускладнюючи і тим самим дозволяючи вирішувати складніші навчальні завдання . Хотлист і мультимедіа скрепбук спрямовані на пошук , відбір , класифікацію інформації. Трежа хант , сабджект семпл і вебквест вже містять елементи проблемного навчання.
     У викладацькій діяльності вчителя можуть використовуватися вже готові навчальні Інтернет-ресурси з досліджуваних тем або створити їх самі. Досить великий банк англомовних навчальних Інтернет- ресурсів знаходиться в мережі Інтернет на сайті www.kn.att.com . вчителю необхідно лише ввести в пошукову систему ключове слово ( досліджувану тему ) і вибрати , який саме потрібно ресурс ( хотлист або вебквест ) . Якщо ж учитель виявить бажання сам створити свої навчальні Інтернет -ресурси , він може або скористатися спеціальною про-грамою , доступною в Інтернеті ( в цьому випадку створені ресурси будуть зберігатися в Інтернеті і доступні широкому колу користувачів), або без спеціальної програми створити навчальні Інтернет- ресурси в текстовому редакторі.



Що таке блог?
Блог – скорочена назва від англійського сполучення Web Log. Блогом вважається певний різновид сайту, що час від часу наповнюється текстом та мультимедійною інформацією, а останні записи блогу (їх прийнято називати постами) відображаються у зворотньому хронологічному порядку – найновіші є найостаннішими. Проте слід розуміти це поняття досить ширше. Блог має декілька головних принципів, котрі, однак, не є обов’язковими.
  • Блог повинен час від часу оновлюватись
  • Блог може бути як авторським (його веде одна особа), так і колективним (кілька авторів)
  • Кожне блог-повідомлення може будь-хто прокоментувати, що передбачає діалог між автором блогу та його читачами
Найчастіше блоги розділяють за тематикою – персональні, в яких головним чином ведуться записи про особисте життя автора, його розповіді та спостереження, – та тематичні, де прослідковується чітка тематика, наприклад, блог про подорожі, книги, музику або політичний блог. У наші дні блог перетворився у певний жанр. Саме завдяки тематичним блогам набувають широкої популярності. Адже тепер блог – це не тільки сукупність кількох записів або медіафайлів, а й потужний ресурс, що здатен виступити у ролі ЗМІ.
Блогер – людина, що веде блог.
Секрет популярності блогів у тому, що для того, аби “залишити” слід на сторінках інтернету, не треба багато вмінь чи технічних знань, особливо якщо користуватись спеціальними блог-сервісами. Серед таких сайтів найпопулярнішими в Україні є Livejournal (Живий Журнал, або ЖЖ), Liveinternet (http://wordprcss.com), Blogger (www.bloegеr.com), та інші.
Зараз загальна кількість блогів в Україні становить більше 500 тисяч, і ця цифра подвоюється щороку.
Чи можна застосувати блог з освітньою метою?
Звичайно, можна. Вчителі всього світу вже використовують блоги  для викладання і навчання з 2005 року. Наразі відомо про ефективне функціонування майже 400 тисяч освітніх блогів.
За допомогою блогі учитель може здійснювати ряд навчальних діяльностей:
1. Разміщення матеріалів та посилань на веб-ресурси.
Виможете використовувати свій блог для розповсюдження навчальних
матеріалів або посилань на них. Ці матеріали стають доступними для ваших учнів як в школі, так і вдома.
2. Онлайн-дискусії.
Залишаючи коментар до вашого повідомлення у блозі, учні стають учасниками справжньої дискусії.
3. Створення публікацій.
На зміну шкільних стіннівок у ХХІ столітті прийшли їх електронні замінники в Інтернеті. Створіть власну шкільну газету он-лайн.
4.  Дошка оголошень.
На зміну написаним від руки папірцям та ксерокопіям вже з׳явилася віртуальна дошка оголошень.
5. «Пульт управління» учнівськими блогами.
 Допоможіть створити свій особистий блог вашому учню і ваш власний блог стане Центральним Пультом Управління учнівськими блогами.
6. Відкритий план уроку.
Розмістіть конспект уроку чи його план на блозі. Учні зможуть з ним ознайомитися і, можливо, підготуватися заздалегідь.  Якщо щось залишилося незрозумілим після уроку, то школярі завжди зможуть розібратися самі, читаючи ще раз ваш конспект, або й задати вам віртуальне запитання.
7. Засоби мультимедіа на вашому блозі.
За допомогою декількох кліків мишкою ви зможете продемонстирувати учням унаочнення до нової теми. Вбудовані у блог відео, презентації, гіперсилки, аудіолекції -це ваша колекція технічних засобів для уроку.
8. Блог - помічник вчителя. 
Ви можете використовувати свій блог не тільки як вчитель-предметник. Організація змагань, репетиції свята чи вистави -  все це в одному блозі! Хоча можна і не в одному? Ви можете створити стільки блогів, скільки можете підтримати. Взагалі, можна створювати блоги на будь-яку подію , а потім об’єднати всю інформацію гіперпосиланнями.
9. Зворотній зв'язок.
Ваш блог можуть читати не лише учні та колеги, але й батьки ваших учнів. Ви можете подумати над можливостями блогу, як засобу тісного контакту з батьками. Влаштувати батьківський лекторій, розмістити шкільні фотографії. Якщо батьки пишуть коментарі, то блог справді діє!!!
10. Справжній інтерактивний сайт.
Одна з найкращих особливостей блогу полягає в тому, що блог - це не «просто блог». На його основі ви можете справжній багатофункціональний сайт. Використовуючи можливості гіперсилок, архівування, вбудованих мультимедіа, ви отримаєте сучасний веб-сайт.
Як бачимо, є багато способів застосування блогів з навчальною метою, та аби він приносив реальну користь для учнів необхідно постійно праювати над створенням, розширенням та вдосконаленням власного блогу. 















Приклади застосування блогу у навчальній діяльності            
  Клас: 9
Тема: Визначні місця Великобританії
Етап уроку: активізація опорних знань, опрацювання нового матеріалу
Обладнання: комп’ютер, презентація PowerPoint “Places of interest in Great Britain”
Готуючись до країнознавчих уроків часто важко, а інколи і зовсім неможливо втілити всі свої творчі задумки в реальність. Адже, аби учні краще зрозуміли про що саме йде мова, вчитель хоче розмістити на дошці і карту і десятки ілюстрацій та ще й супроводжувати все це своїм коментарем.  Нажаль ілюстрації на папері та карти недовговічні: вони псуються та втрачають свою яскравість. До того ж  це забере дорогоцінний час уроку, поки вчитель буде змінювати одну ілюстрацію іншою та ще й робити відповідні коментарі. В цьому випадку презентація PowerPoint є просто незамінною. В моєму педагогічному арсеналі є чимало країнознавчих презентацій, але презентація   “Places of interest in Great Britain” є  однією з найяскравіших.  Вона створена таким чином, що перші слайди націлені на повторення опорного  матеріалу:
 
 
Наступний блок слайдів розрахований на опрацювання учнями нового матеріалу . Слайди містять текст та ілюстрації описаних у тесті визначних місць:
       
      
Наступний блок слайдів має на меті перевірити рівень засвоєння учнями опрацьованого навчального матеріалу. Тут пропонується два види завдань:
 
Останній слайд презентації ставить перед учнями подальше завдання:
                                    
Учні опрацьовують текст у підручнику та закріплюють знання отримані під час перегляду презентації.
Розмістивши таку презентацію у блозі вчитель дає учням можливість ще раз переглянути її та перевірити свої сили за допомогою тестів. Адже час уроку лімітований і учням  із середнім та початковим рівнем навчальних досягнень буде важко встигати та учнями із достатнім та  високим рівнем. Відвідавши блог, учні мають можливість не тільки опрацювати матеріал ще раз, а й висловити свої враження про урок у вигляді коментарів. 


Клас: 6
Тема: Сполучені Штати Америки
Етап уроку: опрацювання нового матеріалу, розвиток навичок аудіювання
Обладнання: комп’ютер, звукозапис тексту для аудіювання «Geographical position of the USA », роздаткові картки для учнів 
Аудіювання є однією з чотирьох мовленнєвих компетенцій, якими повинен оволодіти учень в процесі вивчення іноземної мови.  Інколи учням складно виділити окремо взяту лексичну одиницю з тексту, хоча в цілому вони демонструють достатній рівень розуміння тексту. Тому, часто після прослуховування тексту озвученого носієм мови я пропоную своїм учням декілька видів завдань. Наприклад,  на уроці з теми «Сполучені Штати Америки»  у 6 класі після первинного прослуховування тексту виконують завдання для перевірки загального розуміння прослуханого:
Сard 1
Decide if the following sentences are true or false. Be ready to prove your opinion:
1.      The USA is the third largest country in the world.
2.      There are six time zones in the USA.
3.      Mississippi in the longest river in the USA.
4.      260 million people live in the country.
5.      New York is the biggest country in the USA.
6.      There are fourty states in the USA.
Washington DC is the c capital of the country.


Під час повторного прослуховування тексту учні отримують завдання наступного плану:

Сard 2
Complete the following sentences according to the text:
1.      The ________ of the USA stretches from the __________ seaboard to the ________ coast.
2.      The Mississippi river is the world`s _________ river after the __________ and the Amazonka.
3.      The __________ of the USA is about 239 million people.
4.      The USA is called the nation of _________.
5.      There are many big _________ in the USA.
6.      In capital ____________ DC live more than __________people.

Працюючи у блозі учні  мають можливість відпрацювати свої слухові навички, адже можуть прослухати пропонований текст безліч разів. Таким чином досягається одразу дві мети: учні вдосконалюють свої знання англійської мови, а вчитель отримує краще підготованих учнів.




Клас: 6
Тема: Столиці світу. Каїр. Мехіко
Етап уроку: перевірка домашнього завдання
Обладнання: комп’ютер, тестова програма «Tests for lessons»
Перевірка домашнього завдання – важливий етап на кожному уроці. Але інколи в силу певних причин вчитель не може опитати всіх учнів протягом уроку. В даному випадку в нагоді стають тести, на виконання яких затрачається менша кількість часу, адже всі учні перевіряються одночасно. Особливо ефективним є комп’ютерне тестування, яке не лише збереже час уроку, а й допоможе вчителю в оцінювані знань учнів. Наприклад, у 6 класі після вивчення теми «Столиці світу» учні отримують завдання опрацювати текст вправи 1 стр. 98, де розповідається про Каїр та Мехіко. І в якості перевірки домашнього завдання я пропоную учням виконати тестові завдання за комп’ютером.                                
Програма сама вибирає послідовність питань , на які відповідає учень,одразу вказує на правильність чи помилковість відповіді,  фіксує час виконання завдання та оцінює роботу учня по закінченню.                    
Мені, як вчителю залишається лише можливе коригування оцінки учня  відповідно до його роботи на уроці.

За допомогою гіперпосилання аналогічні тести можна прив’язувати до блогу, даючи учням можливість самостійно попрацювати з опрацьованим матеріал у вільний час, аналізуючи свої помилки та заповнюючи можливі прогалини у знаннях.




Клас: 7
Тема: Життя у Британії. Свята англомовних країн
Етап уроку: перевірка домашнього завдання, захист проектів
Обладнання: проектні роботи учнів
Застосування проектної методики у школі відкриває широкі можливості для формування соціокультурної компетенції. Зокрема метод проектів враховує вікові та індивідуальні особливості учнів, рівень їх загального інтелектуального розвитку та володіння англійською мовою. Метод вирізняється доступністю, науковим дослідницьким підходом, а також творчою спрямованістю, що сприяє глибшому розумінню учнями явищ культури народу, мова якого вивчається, та формуванню адекватних уявлень про цю культуру. В учнів розвивається логічне аналітичне мислення, довільна увага, пам’ять, вміння співставляти інформацію, робити висновки тощо. Учні охоче працюють самостійно, в групі, вчаться брати на себе ініціативу . Робота над проектом  дає  учням впевненість у собі, тому що це можливість для кожного працювати на своєму особистому рівні. Дійсно, працюючи над груповим проектом учні можуть легко розподілити свої обов’язки:слабші  - відшуковують ілюстрації, середні учні  -  знаходять необхідну інформацію, а сильніші аналізують знайдений матеріал, систематизують його та виділяють головні моменти. Зрештою група оформлює проект  та захищає його. В силу того, що всі учні моєї школи проживають у сільській місцевості, де практично неможливо відшукати велику кількість необхідної для підготовки проекту інформації в бібліотеці, ресурси мережі Інтернет стають чи не головним джерелом куди звертаються учні. Так,  учні сьомого класу при підготовці проектів за темою «Свята англомовних країн» відвідали велику кількість веб-сторінок, на яких опрацювали величезну кількість інформації, що стосувалася саме їхнього свята. Учні працювали в чотирьох групах, кожна з яких готувала проект про окремо взяте свято, його історію, символи та традиції святкування: St. Valentine`s Day, Easter, Halloween, Christmas. Робота учнів дала свій результат: всі учнівські проекти мали належне оформлення, містили цікаву інформацію та були цікавими для решти учнів класу. Проектні роботи були належно оцінені і зараз використовуються мною, як наочний матеріал для наступних класів.
Учнівські проекти:


Учням завжди цікаво демонструвати свої проектні роботи. Але представленню передує тривалий процес підготовки. Власне, роботу учнів над проектами можна координувати за допомогою блогу, де учні можуть звертатися до вчителя за роз’ясненнями чи інструкціями. Крім того, по завершенню проектів, фотографії прикріплені у блозі, продемонструють результат учнівської роботи.



Клас: 8
Тема: Школи у Великобританії
Етап уроку: опрацювання нового матеріалу
Обладнання: комп’ютер, відео сюжет «Schools in Great Britain. Школи у Великобританії. »
            Учням дуже цікаво «пробувати свої сили» у перегляді англомовного відео не маючи перед собою перекладу. Даний вид роботи має ряд переваг у порівнянні зі звичайним аудіюванням: по-перше, навички читання та аудіювання вдосконалюються одночасно, по-друге, учні мають змогу здогадатися про значення невідомих їм слів за допомогою зображення, по-третє, розвивається мотивація та пізнавальний інтерес до вивчення предмету.
При вивченні теми «Школи у Великобританії » у восьмому класі я пропоную учням для перегляду відеоматеріал з однойменною назвою. Відеоматеріал обираю заздалегідь, з чітким голосом диктора, який читає текст у повільному або середньому темпі. Перевагу надаю відео файлам, які супроводжуються англомовними субтитрами, а зображення чітко передає слова диктора. У пошуках підходящого відео я звертаюся до ресурсів мережі Інтернет, а конкретно до відео обмінника YouTube.
            Перед переглядом відео я активізовую знання опорні знання учнів за допомогою запитань:
1.      At what age do Ukrainian children start their primary school?
2.      What exams do they take in their schools?
3.      On what days do pupils go to schools?
4.      What time do their lessons begin?
5.      Do you wear a uniform in you school?
6.      What subjects do you study in your school?
7.      What after school activities do you have?
Далі ставлю перед дітьми завдання:
You are going to watch to the video about schools in Great Britain. Your task is to watch very attentively and then tell: what are the differences between British and Ukrainian schools?
На наступному етапі уроку учні переглядають відео:
  
По закінченню перегляду учні отримують нове завдання: заповнити таблицю згідно опрацьованого матеріалу.

Complete the table according to the video:
         Point
  British school
Ukrainian  school
Age ( primary school )


Age (secondary school)


Exams


Subjects


Timetable


Uniform


After school activities


Учні заповнюють першу колонку таблиці з опорою на матеріал з відео, а другу – з власного досвіду. Після цього відбувається усне обговорення – порівняння шкіл у Великобританії та в Україні. На закріплення я пропоную учням опрацювати текст  впр. 1 а) стр. 17.
Такий відеофільм безперечно є дуже цінним унаочненням на уроці. Але через різний рівень навчальних досягнень, не всі учні зрозуміють його в повній мірі. Відвідавши блог та переглянувши відеоматеріал повторно, учні отримають можливість поглибити свої знання з теми .
Таким чином, завдання педагога полягає в тім, щоб знайти максимум педагогічних ситуацій, у яких може бути реалізоване прагнення дитини до активної пізнавальної діяльності. Педагог повинен  постійно удосконалювати процес навчання, що дозволяє дітям ефективно і якісно засвоювати програмовий матеріал. Саме тому так важливо використовувати новітні методи та засоби навчання, до яких відносяться інформаційні, інтерактивні та комп’ютерні технології.

Інтернет-джерела, література
irbis-nbuv.gov.ua
osvita.ua
repo.knmu.edu.ua
dspace.uabs.edu.ua
ukrefs.com.ua
conf.vntu.edu.ua
http://intkonf.org
 Машбиць Ю. Нові інформаційні технології навчання / Ю. Машбиць // Педагогічна газета. – 2008. –листопад (№ 11). – С. 3-8
Ситдикова І. Комп’ютер поспішає на допомогу / І. Ситдикова // Іноземні мови в навчальних закладах. –2009. – № 1. – С. 116–119.
 Токменко О. Інформаційні технології у викладанні іноземних мов: сьогодні і скрізь віки / О. Токменко //Іноземні мови в навчальних закладах. – 2011. – № 2. – С. 98–100.
.
















Немає коментарів:

Дописати коментар