четвер, 4 грудня 2014 р.

схема аналізу уроку правознавства

СХЕМА
АНАЛІЗУ УРОКУ ІСТОРІЇ, ПРАВОЗНАВСТВА
1  Готовність вчителя й учнів до уроку:
  •  підготовка дидактичного, роздаткового матеріалу, інших засобів навчання;
  •  знання вчителем програмних вимог, інструктивно-методичних матеріалів з викладання історії, правознавства;
  •  планування навчального матеріалу, доцільність формулювання мети уроку, вибір типу уроку у відповідності з його метою;
  •   врахування вікових, індивідуальних особливостей школярів, підбір диференційованих завдань.
  • 2  Зміст уроку:
  •   відповідність змісту меті уроку;
  •   які завдання уроку, чим вони обумовлені, як в них відображається сучасні підходи до мети і змісту шкільної історичної освіти;
  •    в якій мірі навчальний матеріал уроку відповідає вимогам та  змісту освітньої галузі „Суспільствознавство”,  як в змісті уроку відображені нові факти історичної науки, сучасні підходи до аналізу й оцінки минулого, наявність неоднозначних версій с приводу фактів, які вивчаються;
  •   наскільки взаємопов’язані були етапи уроку? наскільки цілісним і внутрішньо логічним було все заняття? Як формувалися опорні       знання, використовувалися внутріпредметні та між предметні зв’язки;

  • 3  Характеристика методів, прийомів та засобів навчання:
  •   оптимальність вибору організаційних форм, методів і прийомів навчання;
  •   що (або хто) був для учнів основним джерелом інформації по новій темі? Як він був представлений (єдиний і безапеляційний, один з достовірних, спірний тощо). Чи навчав вчитель школярів прийомам критичного аналізу історичних джерел?
  •  у чому полягає навчальна праця учнів? Організація самостійної роботи школярів: постановка проблемних питань, пізнавальних задач, формулювання логічних завдань, формування в учнів навичок самоосвіти;
  •   прийоми активізації пізнавальної діяльності школярів, способи  формування сталого інтересу до вивчення історії;
  •    залучення учнів до творчої роботи щодо сприймання й осмислення нового матеріалу;
  •    роль і місце наочності у навчальному процесі;
  •    турбота по подоланню перевантажень учнів навчальною роботою;
  •    використання на уроці підручника, інших джерел знань;
  •    використання активних та інтерактивних методів навчання, традиційних та інноваційних технологій, впровадження досягнень історичної науки, передового педагогічного досвіду.
  • 4  Поведінка учнів на уроці:
  •    характеристика пізнавальної діяльності та емоційно-вольової сфери особистості учнів (сприймання, пам’яті, уяви, почутті,  волі, мови);
  •    взаємостосунки вчителя й учнів (дисципліна; відношення учнів до матеріалу, що вивчається, атмосфера творчого пошуку тощо);
  •    відношення учнів до навчальної діяльності, методика організації самостійної роботи;
  •    активність учнів протягом уроку.

5 Реалізація вчителем основних функцій, педагогічний такт,  прийоми співтворчості, співробітництва.  Педагогічна техніка  вчителя.
6 Результати навчання:
  •   обсяг, зміст домашнього завдання, їх диференційований характер;
  •   сть знань, уміння навичок учнів; методика оцінювання навчальних досягнень, об’єктивність оцінювання;
  •   засвоєння учнями історичних понять, причинно-наслідкових зв’язків між подіями, розуміння закономірностей розвитку суспільства, уміння характеризувати й оцінювати історичні явища і події;
  •   сформованість системи наукових знань, глибина засвоєння учнями змісту світоглядних ідей;

  •   знання найважливіших теоретичних положень, висвітлених у працях видатних вітчизняних та зарубіжних істориків й правознавців, архівних та державних документів, вивчення яких передбачено програмою;
  •  формування загально навчальних умінь і навичок самостійно здобувати знання: складати план вивченої теми, конспекти, доповіді, виділяти основну думку та суттєві моменти матеріалу, який вивчається.










Немає коментарів:

Дописати коментар