СХЕМА
АНАЛІЗУ УРОКУ ІСТОРІЇ, ПРАВОЗНАВСТВА
1
Готовність вчителя й учнів до уроку:
- підготовка дидактичного, роздаткового матеріалу, інших засобів навчання;
- знання вчителем програмних вимог, інструктивно-методичних матеріалів з викладання історії, правознавства;
- планування навчального матеріалу, доцільність формулювання мети уроку, вибір типу уроку у відповідності з його метою;
- врахування вікових, індивідуальних особливостей школярів, підбір диференційованих завдань.
- 2 Зміст уроку:
- відповідність змісту меті уроку;
- які завдання уроку, чим вони обумовлені, як в них відображається сучасні підходи до мети і змісту шкільної історичної освіти;
- в якій мірі навчальний матеріал уроку відповідає вимогам та змісту освітньої галузі „Суспільствознавство”, як в змісті уроку відображені нові факти історичної науки, сучасні підходи до аналізу й оцінки минулого, наявність неоднозначних версій с приводу фактів, які вивчаються;
- наскільки взаємопов’язані були етапи уроку? наскільки цілісним і внутрішньо логічним було все заняття? Як формувалися опорні знання, використовувалися внутріпредметні та між предметні зв’язки;
- 3 Характеристика методів, прийомів та засобів навчання:
- оптимальність вибору організаційних форм, методів і прийомів навчання;
- що (або хто) був для учнів основним джерелом інформації по новій темі? Як він був представлений (єдиний і безапеляційний, один з достовірних, спірний тощо). Чи навчав вчитель школярів прийомам критичного аналізу історичних джерел?
- у чому полягає навчальна праця учнів? Організація самостійної роботи школярів: постановка проблемних питань, пізнавальних задач, формулювання логічних завдань, формування в учнів навичок самоосвіти;
- прийоми активізації пізнавальної діяльності школярів, способи формування сталого інтересу до вивчення історії;
- залучення учнів до творчої роботи щодо сприймання й осмислення нового матеріалу;
- роль і місце наочності у навчальному процесі;
- турбота по подоланню перевантажень учнів навчальною роботою;
- використання на уроці підручника, інших джерел знань;
- використання активних та інтерактивних методів навчання, традиційних та інноваційних технологій, впровадження досягнень історичної науки, передового педагогічного досвіду.
- 4 Поведінка учнів на уроці:
- характеристика пізнавальної діяльності та емоційно-вольової сфери особистості учнів (сприймання, пам’яті, уяви, почутті, волі, мови);
- взаємостосунки вчителя й учнів (дисципліна; відношення учнів до матеріалу, що вивчається, атмосфера творчого пошуку тощо);
- відношення учнів до навчальної діяльності, методика організації самостійної роботи;
- активність учнів протягом уроку.
5 Реалізація вчителем основних функцій,
педагогічний такт, прийоми
співтворчості, співробітництва.
Педагогічна техніка вчителя.
6 Результати навчання:
- обсяг, зміст домашнього завдання, їх диференційований характер;
- сть знань, уміння навичок учнів; методика оцінювання навчальних досягнень, об’єктивність оцінювання;
- засвоєння учнями історичних понять, причинно-наслідкових зв’язків між подіями, розуміння закономірностей розвитку суспільства, уміння характеризувати й оцінювати історичні явища і події;
- сформованість системи наукових знань, глибина засвоєння учнями змісту світоглядних ідей;
- знання найважливіших теоретичних положень, висвітлених у працях видатних вітчизняних та зарубіжних істориків й правознавців, архівних та державних документів, вивчення яких передбачено програмою;
- формування загально навчальних умінь і навичок самостійно здобувати знання: складати план вивченої теми, конспекти, доповіді, виділяти основну думку та суттєві моменти матеріалу, який вивчається.
Немає коментарів:
Дописати коментар