середа, 14 січня 2015 р.

Рекомендована тематика засідань МО вчителів іноземної мови,суспільних дисциплін

Рекомендована тематика засідань МО вчителів іноземної мови
1.Комунікативно орієнтоване викладання граматики.
2.Розвиток навичок спілкування. Організація парної роботи на уро­ках іноземної мови.
3.Організація уроку в комунікативно орієнтованому викладанні.
4.Психологічні аспекти оптимізації навчання іноземної мови в школі.
5.Зв'язок говоріння з іншими видами мовленнєвої діяльності.
6.Розвиток умінь монологічного мовлення в рамках комунікатив­ного підходу.
7.Організація уроків позакласного читання. Розвиток продуктив­них умінь говоріння.
8.Навчання аудіювання і форми контролю прослуханого.
9.Диференційований підхід до організації навчання іноземної мови.
10. Організаційні форми позакласної роботи з іноземної мови
Орієнтовна тематика засідань МО вчителів іноземної мови
Тема. Система оцінювання навчальних досягнень учнів з інозем­ної мови.
Форма проведення: тренінг.
1.Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за 12-бальною системою (міні-лекція).
2.Оцінювання навчальних досягнень учнів з різних видів мовлен­нєвої діяльності на початковому, середньому, достатньому, творчому рівнях з аудіювання, говоріння (монологічного та діалогічного), чи­тання, письма (навчальний тренінг).
3.Організація навчального процесу та проведення тематичних атес­тацій з іноземної мови: усна форма тематичної атестації; письмова форма тематичної атестації (обговорення в групах).
4.Підбиття підсумків, пропозиції.
Тема. Організація комунікативно орієнтованого навчання на уро­ках іноземної мови.
Форма проведення: ринок методичних ідей.
1. Доповідь «Психолого-педагогічні умови комунікативно орієнто­ваного викладання на уроках іноземної мови».
2.Відвідування та обговорення відкритого уроку в 7-му класі з теми: «Підготовка до подорожі». Мета відвідування: проаналізувати прийоми організації навчальної діяльності учнів, спрямованої на розвиток ко­мунікативних умінь та навичок.
3.Обмін думками щодо методики організації комунікативно орієн­тованого викладання іноземної мови (з досвіду роботи).
4.Практичне завдання: розробити систему вправ комунікативно орієнтованого спрямування з теми «Подорож».
Тема. Використання різних форм ігрової діяльності на початковому етапі навчання іноземної мови. Форма проведення: ділова гра.
1. Ділова гра — метод здобуття нової інформації (реферат).
2.Класифікація методів, форм та прийомів організації ігрової діяль­ності (доповідь).
3.Відвідування та обговорення відкритого уроку в 5-му класі з теми «Свята в моїй сім'ї». Мета відвідування: використання ігрових ситуа­цій на підсумковому уроці.
4.Практичне завдання: розробити структуру гри для засвоєння лек­сичного матеріалу.
Тема. Навчання аудіювання та форми контролю прослуханого.
Форма проведення: круглий стіл.
1.Роль аудіювання в процесі оволодіння іноземною мовою (до­повідь).
2.Методи та прийоми навчання аудіювання іноземних текстів (об­мін думками з досвіду роботи).
3.Відкритий урок з елементами навчання аудіювання. Мета відві­дування: проаналізувати методи та прийоми, які використовує вчитель на уроці з метою контролю вмінь аудіювання.
4.Практичне завдання: розробити систему тестів для контролю вмінь аудіювання за конкретним текстом (адаптованим уривком на сус­пільно-політичну тему).
Рекомендована тематика засідань МО вчителів суспільних дисциплін
1.Психолого-педагогічні та гігієнічні вимоги до сучасного уроку.
2.Психологічні основи організації пізнавальної діяльності учнів.
3.Гуманізація навчально-виховного процесу.
4.Сутність диференційованого навчання і психологічного обґрун­тування його ефективності.
5.Вивчення Конституції України в курсі «Основи правознавства».
6.Діалогова методика викладання історії.
7.Рольові ігри на уроках історії, правознавства.
8.Формування методологічної культури учнів у процесі навчання історії.
9.Навчання історії за інтегрованою системою.

10.Проблемність викладання: рівні завдань і технології, їх засто­сування.
11.Застосування словесно-діалогічних методів у навчальному процесі.
12.Організація та ефективність правової освіти учнів.
13.Формування умінь і навичок роботи з першоджерелами на уро­ках історії, правознавства. і
14.Історико-краєзнавча робота в школі.
15.Круглий стіл «Сучасний урок. Яким йому бути?».
16.Сучасні технології нетрадиційних форм навчання історії, пра­вознавства.
Витяг із плану роботи МО вчителів історії, правознавства Засідання 1
1. Аналіз роботи методичного об'єднання за минулий навчаль­ний рік.
2.Ознайомлення з нормативними документами з питань викла­дання предмета.
3.Обговорення індивідуальних психолого-педагогічних, методич­них завдань.
4.Новини фахової літератури.
5.Затвердження плану роботи МО.
Засідання 2
Тема. Шляхи вдосконалення педагогічної майстерності вчителя.
1.Самоосвіта вчителя — шлях до підвищення його педагогічної майстерності.
2.Удосконалення змісту і структури уроків історії, правознавства на основі інноваційних методів навчання.
3.    Відвідування уроків історії, правознавства. Аналіз уроків.
Мета відвідування: вивчити застосування інноваційних форм про­
ведення уроків.
4.   Огляд кабінету. Ознайомлення з тематичним дидактичним ма­
теріалом.
Засідання З
Тема. Формування національної свідомості учнів у процесі дослід­ницької, пошукової роботи з історії рідного краю.
1. Формування національно-історичної свідомості учнів під час вив­чення теми «Наш край» на уроках історії України.
2.Відвідування уроку історичного краєзнавства.
3.Проведення позакласного інтегрованого заходу «Імена наших земляків у культурній спадщині України».
4.Аналіз уроку, позакласного заходу. Обмін досвідом під час обго­ворення. Перегляд виставки пошукових робіт із краєзнавства.
Засідання 4
1. Самореалізація особистості вчителя і учня в навчальній діяль­ності.
2.Творчий портрет (ознайомлення з досвідом роботи вчителя).
3.Формування системи знань учнів на повторювально-узагальню-вальних уроках історії, правознавства. Реалізація 12-бальної шкали оцінювання навчальних досягнень.
4.Відвідування уроків.
Мета відвідування: ознайомитися з методологією оцінювання знань учнів на уроці.
5.Аналіз відвіданих уроків.
6.Обговорення новин фахової літератури.
Засідання 5
1. Групова робота на уроках історії, правознавства.
2.Відвідування уроку правознавства.
Мета відвідування: ознайомитися з груповими формами роботи на уроці.
3.Формування правової культури школярів у процесі роботи пра­вознавчих гуртків, клубів.
4.Відвідування заняття правового гуртка, клубу.
5.Аналіз уроку, заняття гуртка.
6.Обговорення підготовки учнів до ДПА.
Робота з учителями-початківцями та нефахівцями
1.Організація стажування (складання списку молодих учителів за формою: №, прізвище, ім'я та по батькові, стаж, освіта, фах, пріз­вище вчителя-наставника).
2.Відвідування молодими спеціалістами уроків у вчителів-настав-ників. Участь молодих учителів історії, правознавства в районних ме­тодичних об'єднаннях, семінарах (згідно з графіком райво).
3.Тиждень молодого вчителя.
4.Діагностика професійної компетенції вчителів та рівня їхньої ме­тодичної підготовки (вересень, лютий, травень).
5.Індивідуальні і групові консультації:

  опрацювання нормативних документів про освіту, методичного листа «Єдині вимоги до усного і писемного мовлення»;
  ведення шкільної документації;
  дотримання режиму роботи школи;
  методичні вимоги до сучасного уроку;
  врахування психологічних особливостей школярів та визначення їхнього рівня здібностей;
  педагогічний такт учителя;
  етика стосунків учителя і учнів;
  форми роботи та співпраці педагога й батьків у навчально-вихов­ному процесі.
6.   Заняття-практикуми:
  ефективність планування навчального програмового матеріалу (складання календарно-тематичного планування);
  планування, структура проведення уроку, його самоаналіз;
  вибір оптимальних форм, методів проведення тематичної атеста­ції (проведення уроків з даної проблеми);

ділова гра та інші нетрадиційні форми уроків з історії, розробка моделей уроку, їх захист, практичне втілення в процесі проведення на­вчальних занять.

Немає коментарів:

Дописати коментар